Förklaringar och lite tension

När kaptenen hade gått tillbaka till rek-rummet och sin öl stod de fyra kvar i tystnad ett tag tills Hans öppnade munnen. "Du Gideon... Eh. Hur många skott är där egentligen i ett sånt där magasin?" Gideon talade lugnt och halvtyst. "Magasinen innehåller tolv skott. Vilket ger oss 216 skott. Det är inte mycket. Men jag såg att laddaren är kopplad till motorn och jag har hört talas om att det gjordes så på skepp förr. Det blandar i något överblivet från motorn i magasinen som gör att det som vanligtvis kan räknas som ärtbössor får en jävla extra sting." "Plasmoidresonans kallas det." Det var Ringo som med överlägsen röst återigen påminde de andra att han visste något de inte visste. Gideon fortsatte. "Okej. I alla fall. Jag vet inte om just de här batt-magen är laddade med det eller inte och jag vet att med bara 216 skott så testskjuter jag inte." Berg nickade. "Okej. Bra att veta." Sedan vände han sig för att gå.

Innan han hunnit ut genom dörren blev han hindrad. "Vad är din funktion egentligen Kyfax?" Det var Ringo som undrade. "Hänger du med bara för att du är gammal kompis till Ludd eller har du något som helst som gör dig till en resurs på den här skutan?" Kyfax vände sig om. "Jag jobbar på ett lager Ringo. Vet du vad lager används till oftast? Jo, låt mig berätta. De används för att lagra saker som ska fraktas. Jag arbetade som lastare av repulsorfraktare och rymdskepp. Jag är rätt så vass på logistik vettu. Förresten, vet du vad det är för typ av skepp vi är på?" Ringo var tyst. Hans svarade istället. "Ett fraktskepp?" Berg log och klappade Hans på axeln. "Precis Hans. Vi är en besättning på ett fraktskepp. Är det inte vettigt att det är en logistiker med? En som vet hur man hanterar last?" Hans nickade. "Jo... Det låter vettigt." Berg tittade Ringo Sacks i ögonen. "Till skillnad från vissa andra ibland." Sedan gick han ner i sin hytt.

"Åfan... Så han är lastare..." Hans gick också till sin hytt. Gideon knuffade sig förbi Ringo på väg mot rek-rummet. Ringo stod kvar ett tag. "Hur jävla svårt är det att stapla lådor?" Sedan gick också han till sin hytt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0