Problemlösning

Efter de låst in gamlingen i en hytt samlades besättningen för att diskutera vad som skulle göras. Berg var först att tala. "Alltså, vi kan ju inte ha kvar honom..." Hans avbröt. "Vadå? Ska vi slänga ut han i rymden? Det kan vi väl inte göra? Eller hur Ludd!" Ludd höjde sin händer. "Här ska inte slängas ut någon. Vi får hålla honom under uppsikt tills vi kommmer till rymdstationen och då får vi läna in honom till myndigheterna." Wixixe-Gmeol lutade sig fram. "Jag skulle inte rekommendera att gå till myndigheterna. Dels kommer vi få reprissalier för att vi tagit med osignerade passagerare, dels så lyder Uos inte under Kefex juristiktion. Det betyder att de kommmer beordra passande Kefexregistrerat skepp att transportera tillbaka honom. Det vill säga... Oss." Kyfax lutade sig tillbaka. "Låt mig se om jag fått klart för mig... Vi måste dela med av maten vi har kvar, vilket gör att vi kommer käka snålt tills vi kommer fram. Vi kan inte lämna gubben på stationen. Vi kommer inte åka tillbaka till Kefex. Vad ska vi göra?" Ringo, som för omväxlings skull hållt sig tyst hade ett svar.

"Vi smyger ombord honom på ett annat skepp. Ett som ska tillbaka till Kefex. Det borde det finnas." Wixixe-Gmeol nickade. "Jag måste hålla med Ringo. Det låter som en bra plan." Gideon ryckte på axlarna. "Då fixar ni det då... Oberon, vi måste fixa säkerheten ombord. Om en gubbe i nattsärk kan smyga sig ombord kan vem som helst göra det." Ludd nickade. "Det låter som en bra idé Junder. Men tyvärr har vi inte råd just nu. Du får kolla upp vad ett passande säkerhetssystem kan kosta. Inget extraordinärt nu, ett passande säkerhetssystem... Sen får vi köpa ett när vi har gjort lite förtjänst. Och jag instämmer med W-G. Vi smyger ombord gubben på ett annat skepp när vi kommit till Uos-Depot 7."

Ringo tittade bort mot xenomorphen som smuttade på sitt örtte. "Kanske jag och Gideon ska göra det eftersom han har militär erfarenhet och sånt." Ludd tittade på honom. "Nej. Det var din idé och jag misstänker att Wixixe-Gmeol är rätt så bra på smusslande, det var därför han fick åka med i alla fall."


Kommentarer
Postat av: Don Devil

Är det inte dags för en fortsättning snart?!

2009-03-12 @ 14:58:43
Postat av: Gunilla

Kul!

2009-05-01 @ 10:37:04
URL: http://iwillnevergiveup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0