Kaptenens logg 2. 7046-09-10:20:30

Typiskt. Åtta dagar i rymden och det börjar redan gå fel. Jag förväntade mig småproblem innan vi vant oss. Både vid varandra och vid skeppet, men matstöld... Vad är det som händer? Vem? De enda jag inte känner personligen på det här skeppet är Ringo och Wixixe-Gmeol. Men jag har svårt att tro att någon av oss skulle göra en så korkad sak. Ringo är en besserwisser och från och till lite av en stöddig jävel men han är ingen tjuv. Wixixe-Gmeol är förmodligen en tjuv men han verkar inte vara den sortens tjuv som skulle stjäla från besättningsmedlemmar. Kanske...

Jag vill inte misstänka någon men det är ofrånkomligt att det inte skulle vara någon av oss. Om inte vi helt enkelt räknat fel på maten innan vi for. Jag gör en inventering i morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0